Op 1 juni 2022 vond de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van de VEB plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Voor het eerst in twee jaar was het weer mogelijk om de vergadering fysiek met een grote groep bij te wonen en de belangstelling daarvoor was groot. Het zorgde voor een volle zaal.

Bij diverse punten op de agenda kregen de aanwezige leden gelegenheid om vragen te stellen en hun visie te geven op verenigingszaken, macro-economische ontwikkelingen en beleggingskwesties. Daarvan werd gretig gebruikgemaakt en er was veel ruimte om kennis te nemen van elkaars standpunten.

Op de agenda stond een aantal uiteenlopende onderwerpen, waaronder het jaarverslag en de jaarrekening 2021, de begroting voor 2022 en het voorstel tot benoeming van Marleen Janssen Groesbeek als nieuw lid van de raad van commissarissen.

Op de vergadering werden alle punten waarover gestemd kon worden aangenomen. Bij één agendapunt, betreffende het voorstel om het minimale aantal commissarissen te wijzigen van vijf naar drie, werd vastgesteld dat het daarvoor statutair vereiste quorum niet aanwezig was om te stemmen. Daarom worden de leden opgeroepen voor een aparte vergadering, zodat alsnog over dit punt kan worden besloten. Deze wordt gehouden op 26 juli 2022 op het kantoor van de VEB in Den Haag. Meer informatie is terug te vinden in de oproeping op www.veb.net/balv2022.

U heeft geen gratis artikelen meer over
Nog geen VEB-account?
Voor toegang tot de volledige website dient u een VEB-lidmaatschap aan te houden en in te loggen.
Meer infomatie over het VEB -lidmaatschap